ŠKODA OCTAVIA

ŠKODA OCTAVIA svin 60 gadus kopš ražošanas sākuma: 1959. gada janvārī no ražošanas līnijas Mlada BoLeslavas rūpnīcā noripoja pirmie leģendārās modeļu sērijas eksemplāri. Mūsdienu OCTAVIA pirmā paaudze turpināja 1990. gadu populārās kompaktās automašīnas modeļa tradīcijas.

Skanīgais vārds “OCTAVIA” pirmo reizi rotāja ŠKODA modeļu klāstu tieši pirms 60 gadiem. Nav nekāda sakritība, ka šis vārds ir atvasināts no latīņu valodas “octavia”. Tas nozīmē “astotais”, kas bija modelis jaunpienācējs, zīmola astotā automašīna pēc Otrā Pasaules Kara, kā arī astotais ŠKODA modelis ar progresīvo neatkarīgo balstiekārtu, ko ražotājs ieviesa 1933. gadā.

Pirmās divdurvju ŠKODA OCTAVIA versijas pameta Mlada Boleslavas rūpnīcu 1959. gada janvārī - vēl pirmās dažas nedēļas līdzās priekšgājējiem Š 440 un Š 445. Zem OCTAVIA dzinēja pārsega atradās spēcīgs četru cilindru dzinējs ar 1,1 litra kapacitāti, kas radīja 29,4 kW (40 ZS) lielu jaudu un bija aprīkots ar pakaļējo riteņu piedziņu un četru pakāpju pārnesumkārbu. Automašīnas maksimālais ātrums bija 110 km/h; vidējais degvielas patēriņš bija 7,7 litri benzīna uz 100 km. Pievilcīgais, plūstošais virsbūves dizains bija tikpat iespaidīgs, kā automašīnas gaitas īpašības. Tehniskās inovācijas, ieskaitot priekšējo asi ar spirālatsperēm un vērpstieņu stabilizatoriem piešķīra OCTAVIA augstas klases gaitas komfortu un vadāmības vieglumu. Asimetrisko priekšējo lukturu ieviešana 1959. gadā veicināja automašīnas aktīvo drošību. ŠKODA arī prezentēja jaudīgāko versiju 1959. gada OCTAVIA SUPER, kas bija aprīkota ar 1,2 litru dzinēju ar maksimālo jaudu 33kW (45 ZS). OCTAVIA modeļa pieprasījums strauji pieauga kā mājās, tā arī ārzemju tirgos.

1960. gada 10. martā Ženēvas auto izstādē debitēja sportiskā ŠKODA OCTAVIA Touring Sport (TS), kas lepojās ar dzinēja veiktspēju 37 kW (50 ZS). ŠKODA pieteicās Pasaules Automobiļu federācijā (FIA), lai iegūtu TS modeļa homologāciju sacīkstēm un rallijam nemodificēto automašīnu klasē - tādējādi bruģējot ceļu savam divdurvju sacīkšu modelim, kas bija spējīgs braukt ar maksimālo ātrumu ≥130 km/h. Ar uzvarām savā pārstāvētajā klasē leģendārajā Montekarlo Rallijā 1961., 1962. un 1963. gadā OCTAVIA TS atveda mājās “hettriku”.

1960. gada 11. septembrī Brno ŠKODA pirmoreiz prezentēja OCTAVIA COMBI ar divdaļīgu, horizontāli sadalītu bagāžas nodalījuma vāku. Neskatoties uz kompaktu ārējo izmēru, automašīnā komfortabli varēja iekārtoties pieci braucēji, kā arī bagāžas nodalījuma ietilpība bija 690 litri ar grīdas garumu 0,965 metri. Nolaižot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, bagāžas nodalījuma ietilpību varēja palielināt līdz 1050 litriem.

Divdurvju sedans tika ražots līdz 1964. gadam; pēdējais eksemplārs - pelēkā OCTAVIA Super - noripoja no ražošanas līnijas Mlada Boleslavā 11. aprīlī. Pilnīgi jaunā ŠKODA 1000/1100 MB ar šasiju/nesošo virsbūvi un automašīnas aizmugurē novietotu dzinēju drīzumā aizstāja priekšgājēju. Pēdējais OCTAVIA universāļa modelis izbrauca no rūpnīcas Kvasinos 1971. gada 21. decembrī. Starp 1959. un 1971. gadu tika saražoti kopumā 360 000 ŠKODA OCTAVIA modeļi, ieskaitot vairāk nekā 54 000 universāļa versiju.

Izturīgā un uzticamā OCTAVIA nodrošināja arī tehnisko pamatu automašīnai, kas ražota 1966. gadā Jaunzēlandē: TREKKA tika izstrādāta, cieši sadarbojoties ar Čehijas automašīnu ražotāju, un visbeidzot tika uzbūvēta uz OCTAVIA SUPER saīsinātās šasijas. Populārā, praktiskā automašīna tiek uzskatīta par vienu no ŠKODA aktuālo SUV modeļu priekšgājējiem.

Ar pirmās modernās OCTAVIA debiju modeļa nosaukums ir kļuvis par visa zīmola sinonīmu. 1992. gadā īsi pēc tam, kad ŠKODA apvienoja savus spēkus ar Volkswagen Group - sākās darbs pie pilnīgi jauna modeļa izstrādes, kas balstījās uz leģendāro priekšgājēju tradīcijām. Bijušais galvenais dizaineris Dirks van Braekels un viņa komanda uz modernas tehniskas platformas radīja neatkārtojamu virsbūves dizainu. OCTAVIA sedans ar lielu bagāžas nodalījumu debitēja 1996. gada 4. aprīlī, un tas nekavējoties guva starptautisku atzinību ar augsta līmeņa aktīvo un pasīvo drošību. 528 līdz 1328 litru bagāžas nodalījuma ietilpība bija viena no galvenajām iezīmēm. OCTAVIA COMBI, kas bija vēl ietilpīgāka un īpaši veiksmīga Eiropas tirgos, tika pievienota modeļu klāstam 1998. gada martā; 1999. gadā tika atklāta pirmā versija ar četru riteņu piedziņu. Līdz 2010. gada novembrim tika saražotas 970 000 liftbeka un 470 000 universāļa OCTAVIA versijas.

Otrās paaudzes ŠKODA OCTAVIA, kura tika ražota starp 2004. un 2013. gadam, pārspēja šos panākumus: tika pārdoti 1,6 miljoni sedanu un 900 000 universāļu. Papildu vēl augstākai praktiskajai vērtībai šī paaudze lepojās ar daudzām tehniskajām inovācijām, ieskaitot benzīna dzinējus ar tiešo iesmidzināšanu un DSG automātisko divsajūgu pārnesumkārbu. Šodien trešās paaudzes OCTAVIA veido ŠKODA modeļu klāsta mugurkaulu. Tā tiek ražota kopš 2012. gada novembra un tika pilnībā atjaunota 2017. gada februārī. Šo paaudzi iegādājušies jau vairāk nekā 2,5 miljoni klientu.

ŠKODA OCTAVIA ir ilgus gadus spēcīgi iesakņojusies daudzos tirgos. To pārsteidzoši demonstrē fakts, ka kopš 1959. gada kopumā saražoti gandrīz 6,5 miljoni OCTAVIA automašīnu. Papildu galvenajai ŠKODA rūpnīcai Mlada Boleslavā OCTAVIA tiek ražota arī Ķīnā, Indijā, Krievijā, Kazahstānā un Alžīrijā.

ŠKODA OCTAVIA 60 GADU VIDEO

Jaunākās ziņas

Visas ziņas