Jaunā OCTAVIA Ambition aprīkojuma līmenī, ar 110 kW 1.5 TSI benzīna dzinēju, un manuālo pārnesumkārbu, iepriekšpārdošanā pieejama, sākot no 20 300 eiro. Šī gada augustā būs pieejams arī Active aprīkojuma līmenis ar 81 kW 1.0TSI benzīna dzinēju un manuālo pārnesumkārbu, kura cena būs, sākot no 17 700 eiro. Dīleru centros pirmās demonstrācijas automašīnas būs pieejamas aprīļa beigās un jau šobrīd visiem interesentiem ir iespēja pieteikties demonstrācijas braucienam mājas lapā www.skoda.lv aizpildot pieteikuma pieteikuma formu.
Lielāka, ietilpīgāka un vēl pievilcīgāka
Jaunā OCTAVIA ir kļuvusi vēl ietilpīgāka – OCTAVIA hečbeka vai liftback versija, kas izceļas ar kupejas dizaina līnijām, ir par 19 mm, savukārt, Combi – par 22 mm garāka. Arī automašīnas platums abām virsbūvēm ir palielinājies par 15 mm. Combi bagāžas nodalījuma ietilpība, kas joprojām ir lielākā savā segmentā, ir pieaugusi līdz pat 640 litriem.
OCTAVIA standarta aprīkojumā nodrošinātas LED tehnoloģijas tuvajām, tālajām un dienas gaitas gaismām, kā arī aizmugurējiem lukturiem, ieskaitot bremžu, miglas un virziena rādītājus. Savukārt papildaprīkojumā pieejami inovatīvie LED Matrix priekšējie lukturi – tehnoloģija ļauj vadītājam atstāt ieslēgtas tālās gaismas, izgaismojot visas ceļa zīmes un norādes, tajā pašā laikā, neapžilbinot citus satiksmes dalībniekus.
Pilnīgi jauns interjers un priekšējā paneļa izkārtojums
Līdz ar jaunā OCTAVIA palaišanu tirgū, ŠKODA ievieš jaunu divu spieķu dizaina stūri, ko iespējams aprīkot arī ar apsildes funkciju. Jaunais multifunkcionālais divu spieķu stūres rats ļauj iestatīt līdz pat 14 funkcijām, nenoņemot rokas no stūres. Papildaprīkojumā pirmo reizi pieejami īpaši ergonomiskie Ergo sēdekļi ar muguras balsta regulāciju, kas var tikt aprīkoti ar elektrisku vadības funkciju un ventilēšanas iespēju.
Papildaprīkojumā pieejamais head-up displejs projicē vadītājam svarīgāko informāciju tieši uz vējstikla. Priekšējais panelis ir modulārs un izkārtots vairākos līmeņos – tas ir aprīkots ar lielu, brīvi stāvošu centrālo displeju.
Tehnoloģijas un drošība
ŠKODA debitē arī ar virkni jaunām drošības sistēmām, kā, piemēram: ar sadursmes novēršanas asistentu (Collision Avoidance Assist), pagriezienu asistentu (Turn Assist), izkāpšanas brīdinājumu (Exit Warning) un apkārtējās satiksmes brīdinājumu (Local Traffic Warning) funkcijām. Citu jauno OCTAVIA risinājumu vidū ir arī apkārtnes skats (Area View), sānu asistents (Side Assist), kruīza kontrole ar prognozēšanu (Predictive Cruise Control) un citi.
OCTAVIA ir pirmais ŠKODA modelis, kurā tiek izmantota DSG pārnesumkārbas vadības svira (shift-by-wire) – pārslēdzot pārnesumus ar sviru, tehnoloģija elektroniski novada informāciju uz transmisiju par autovadītāja pārnesuma izvēli.
Dzinēji un piedziņas
Standarta versijā OCTAVIA ir aprīkota ar priekšējo piedziņu un manuālo ātrumkārbu, bet citi dzinēji ir aprīkoti ar DSG divsajūgu automātisko ātrumkārbu un 4x4 pilnpiedziņu.
Benzīna dzinēju klāstā ir pieejams jaunākās EVO paaudzes 1.0 TSI dzinējs ar 81 kW jaudu, kurš būs pieejams augustā un 1.5 TSI 110 kW dzinējs. 2.0 TDI EVO dīzeļdzinējs ir pieejams trīs jaudu versijās – 85, 110 un 147 kW. Visas šīs versijas izmanto jauno dubulto (twin dosing) izmešu gāzu apstrādi, kur divos katalizatoros, kas izvietoti viens aiz otra, tiek iesmidzināts AdBlue®.
Jaunā OCTAVIA būs pieejama ar CNG jeb saspiestās dabas gāzes dzinēju, kas nodrošina videi draudzīgāko un ekonomiskāko iekšdedzes dzinēju risinājumu.
Šī gada augustā pirmo reizi būs pieejams pie elektrotīkla pieslēdzams OCTAVIA iV spraudņa (Plug-In) hibrīds. OCTAVIA iV ar 1.4 TSI benzīna dzinēju un elektrodzinēju kopā nodrošinās 160 kW jaudu. Ar 37 Ah akumulatora kapacitāti, kas nodrošina 13 kWh enerģijas daudzumu, augstsprieguma litija jonu akumulators ļauj veikt 60 kilometru attālumu WLTP ciklā(Vispasaules harmonizētā vieglo automobiļu patēriņa testa procedūra) tikai ar elektropiedziņu. e-TEC versija ar 1.0 TSI 81 kW un 1.5TSI 110 kW benzīna dzinējiem, kas aprīkoti ar DSG divsajūga automātisko ātrumkārbu, tagad būs pieejama ar inovatīvo daļējā hibrīda (Mild Hybrid) tehnoloģiju, kura, izmantojot 48 voltu startera motoru ar siksnas piedziņu un 48 voltu litija jonu akumulatoru, spēj atgūt bremžu sistēmas rekuperējušo enerģiju, palīdzot iekšdedzes dzinējam ar elektropiedziņas pastiprinājumu. Braucot tukšgaitā, dzinējs ir pilnībā atslēgts.