OCTAVIA ir ŠKODA zīmola dvēsele un virzītājspēks, ikona un vispopulārākais modelis. Un tieši 60. jubilejas gadā kopš ražošanas sākuma Čehu ražotājs atklāj sava bestsellera jaunāko versiju. Ceturtās paaudzes ŠKODA OCTAVIA ir lielāka, tādējādi arī garāka un platāka par priekšgājēju. Un arī bagāžas nodalījums ir lielāks. Pateicoties jaunajai ŠKODA dizaina valodai, OCTAVIA var lepoties ar vēl lielāku emocionalitāti; pilnīgi jauna interjera koncepcija, kas apvieno sevī pārsteidzošu funkcionalitāti un unikālu ietilpību ar augstas klases apdares materiāliem, kā arī atjautīgiem risinājumiem pat vissmalkākajās detaļās. Turklāt zīmola inovāciju spējas kompaktu automašīnu segmentā pasvītro vairāki jauni savienojamības risinājumi un asistentu sistēmas. Visas šīs īpašības papildina arī nepārspējama cenas un kvalitātes attiecība un tipiska ŠKODA augsta līmeņa apdares kvalitāte.

Eksterjers

Emocionāls eksterjera dizains, lielāki izmēri
Jauna priekšpuses apakšējā daļa ieguvusi asas šķautnes, bet jauni akcenti piešķir ŠKODA OCTAVIA vizuālas galvenās iezīmes. Kompaktā automašīna ir palikusi garāka un platāka, kas palīdz izrādīt savu pašpārliecināto raksturu. Ar 4 689 mm garumu ceturtās paaudzes ŠKODA OCTAVIA COMBI ir par 22 mm garāka par priekšgājēju; automašīnas platums izaudzis par 15 mm, sasniedzot 1 829 mm (hečbeka garums ir pieaudzis par 19 mm līdz 4 689 mm, bet platums par 15 mm līdz 1 829 mm). Riteņu garenbāze sasniedz 2 686 mm. Jauna dizaina sekli jumta reliņi pasvītro automašīnas pagarināto siluetu, bet vieglmetāla diski, kuru izmērs ir līdz 19 collām, liek automašīnai izskatīties jaudīgi.

Jaunā OCTAVIA aerodinamiski ir viena no labākajām automašīnām pasaulē
Jaunais dizains padara ŠKODA OCTAVIA vizuālo izskatu noslīpētāku, vienlaikus ļaujot panākt pārsteidzošu aerodinamiku. Hečbeka versijas gaisa pretestības koeficients (cd) ir sākot ar 0,24, bet COMBI versijai sākot ar 0,26. Tādējādi jaunā OCTAVIA aerodinamiski ir viena no labākajām automašīnām pasaulē. Uzlabotā aerodinamika arī samazina degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu.

Pirmā OCTAVIA ar pilnībā LED matricu priekšējiem lukturiem
Šaurāki priekšējie lukturi un aizmugurējie lukturi ar mūsdienīgo LED tehnoloģiju. Augstākā aprīkojuma līmeņa versijas OCTAVIA ir aprīkota ar patiešām svarīgu iezīmi - pilnībā LED matricu priekšējiem lukturiem. Šī inovatīvā sistēma ģenerē gaismas staru, kas sastāv no vairākiem individuāli kontrolējamiem segmentiem. Tādējādi iespējams turēt tālās gaismas vienmēr ieslēgtas, nebaidoties apžilbināt citus satiksmes dalībniekus. Vējstikla kamera ir inteliģenta tehnoloģija, kas nosaka automašīnas, kuras tuvojas pretējā braukšanas virzienā vai brauc pa priekšu, kā arī cilvēkus un objektus, kuri atstaro gaismu. Gaismas arī sagaida vadītāju ar sagaidīšanas/atvadīšanās gaismu funkcijas animāciju. Pilnībā LED aizmugurējie lukturi arī ir integrēti šādā animācijā, un ŠKODA OCTAVIA ir pirmais ražotāja modelis, kas aprīkots ar dinamiskajiem virzienrādītājiem.

Interjers

Jauna interjera koncepcija un pārsteidzoši dāsns vietas daudzums
Jaunajā ŠKODA OCTAVIA tipiskā iespaidīgā ietilpība ir vēl plašāka. Aizmugurējie pasažieri bauda vēl ekskluzīvāku vietas daudzumu ceļiem aizmugurē nekā iepriekš - tagad 78 mm. Bagāžas nodalījums, kas ir lielākais savā segmentā, ir pieaudzis līdz 640 l COMBI un 600 l hečbeka versijā. ŠKODA dizaineri ir pilnībā pārstrādājuši OCTAVIA interjeru. Jaunā stūre tagad aprīkota tikai ar diviem spieķiem un hroma apdari; versijā ar multifunkcionālu vadību iespējams vadīt 14 dažādas funkcijas, izmantojot pogas un ritināmas pogas ar hromētu apdari.

Viduskonsole, durvju apdare un priekšējais panelis arī ir pārveidoti. Priekšējais panelis veidots modulārā daudz līmeņu izkārtojumā, kas atgādina ŠKODA radiatora režģa formu ar kontrastējošiem, krāsainiem apgabaliem zem liela, brīvi stāvoša centrālā multifunkcionāla displeja. Īpaši draudzīgi jūsu mugurai, pirmo reizi ir pieejami ergonomiski sēdekļi. Papildu apsildei tos arī iespējams aprīkot ar masāžas un/vai ventilācijas funkciju. Papildaprīkojumā pieejamie sporta sēdekļi ir apšūti ar īpaši elpojošu ThermoFlux audumu. Vēl kāda OCTAVIA papildaprīkojumā pieejamā funkcija ir trīs zonu Climatronic gaisa kondicionēšanas sistēma. Izvēloties KESSY bezatslēgas piekļuves sistēmu, jebkuras no jaunās OCTAVIA četrām durvīm var tikt atvērtas pirmās.

Uz atklāšanas brīdi tirgū jaunā OCTAVIA būs pieejama Active, Ambition un Style aprīkojuma līmeņos. Vēlāk, 2020. gadā klāsts tiks papildināts arī ar izturīgo OCTAVIA SCOUT un sportisko OCTAVIA RS modeli.

TEHNOLOĢIJAS

Jaunums: head-up displejs ar diviem 10 collu ekrāniem

OCTAVIA ir pirmais ŠKODA modelis, kas aprīkots ar head-up displeju. Tas projicē svarīgu informāciju, piemēram, braukšanas ātrumu vai navigācijas informāciju tieši uz vējstikla vadītāja redzeslokā, ļaujot tam nolasīt informāciju, nenovēršoties no ceļa. Jaunās ŠKODA OCTAVIA informācijas un izklaides sistēmas piedāvā papildaprīkojumā pieejamus straumēšanas servisus radio un TV, kā arī pilnībā bezvadu viedtālruņa savienojumu ar SmartLink+ tehnoloģiju. Mediju ierīces vai USB ierīces arī var tieši pievienot informācijas un izklaides sistēmai, izmantojot divas USB-C pieslēgvietas priekšā no kopumā piecām USB-C pieslēgvietām; papildaprīkojumā pieejama arī 230 V ligzda aizmugurē. Akustiski optimizēts interjers un jaunā papildaprīkojumā pieejamā Canton skaņas sistēma nodrošina perfektu skanējumu.

ŠKODA ir vēl vairāk uzlabojusi jaunās OCTAVIA Virtuālo vadītāja displeju. Jaunākās paaudzes digitālais un pielāgojamais mērinstrumentu panelis aprīkots ar 10 collu ekrānu, un tagad tas ir vēl ērtāk lietojams. Vadītājs var izvēlēties no četriem dažādiem izkārtojumiem - Pamata, Klasiskais, Navigācija un Vadītāja asistentu sistēmas - kā arī specifiski norādīt vēlamo saturu, izmantojot vadības ierīces no multifunkcionālās stūres. Lietotāji var izvēlēties arī navigācijas sistēmas kartes attēlojumu Virtuālajā vadītāja displejā un centrālajā displejā, kas ir 10 collas liels, un tam ir pieejami divi atšķirīgi tuvinājuma līmeņi. Climatronic iespējams vadīt izmantojot integrētu joslu informācijas un izklaides displeja apakšā. Jauno skārienjutīgo joslu informācijas un izklaides sistēmas apakšā iespējams izmantot arī skaļuma regulēšanai ar vienu pirkstu, savukārt navigācijas karti iespējams tuvināt un tālināt ar diviem pirkstiem.

DSG pārlsēgs ar elektronisku vadību

Jaunā OCTAVIA ir pirmā ŠKODA, kurā tiek pielietota pārslēgšanās ar vadu palīdzību tehnoloģija DSG pārnesumkārbas vadīšanai. Ātrumpārslēga svira vairs nav mehāniski pievienota pie pārnesumkārbas. Tā vietā pārnesumi tiek pārslēgti elektroniski. Tradicionālas DSG sviras vietā automašīnai ir jauns kontroles modulis, kas izvietots OCTAVIA viduskonsolē, un tam ir neliels šūpoļu principa pārslēdzējs braukšanas režīmu izvēlei - R (atpakaļgaita), N (neitrālais pārnesums) un D/S (standarta/sporta braukšanas režīms) - kā arī ar pogu ieslēdzams "parking” (stāvvietas) režīms P.

Inovatīvu asistentu sistēmu, kā Collision Avoidance Assist sadursmes izvairīšanās asistents un Exit Warning izkāpšanas brīdinājums

Ceturtās paaudzes OCTAVIA ir pirmais modelis, kurā tiks ieviestas vairākas jaunas asistentu sistēmas, dažas no kurām debitē visā Čehu ražotāja klāstā. Jaunais Collision Avoidance Assist sadursmes izvairīšanās asistents aktīvi palielina stūres pārnesumskaitli sadursmes riska gadījumā ar gājēju, riteņbraucēju vai citu transportlīdzekli - ideāli novēršot negadījumu ar kontrolētu izvairīšanās kustību. Izkāpšanas brīdinājuma sistēma ļauj vadītājam zināt, ka cits transportlīdzeklis vai riteņbraucējs tuvojas no aizmugures, kad jūs atverat automašīnas durvis. Hands-on Detect roku uz stūres uzraudzība ļauj automašīnai pārbaudīt, vai vadītājs nepārtraukti tur rokas uz stūres un gadījumos, ja viņam/viņai vairs nav kontroles pār automašīnu, nosaka potenciālu ārkārtas situāciju. Ja notiek šāda avārijas situācija, Emergency Assist apstādina automašīnu.

DZINĒJI

Modernie dzinēji ar uzlabotu efektivitāti un mild-hybrid tehnoloģijas pirmizrāde

Jaunā ŠKODA OCTAVIA tiek komplektēta ar mūsdienīgiem TDI un TSI dzinējiem ar paaugstinātu efektivitāti, kura pateicoties uzlabotajai aerodinamikai, samazina arī degvielas patēriņu un izmešu daudzumu. Papildu dīzeļdzinējiem un benzīna dzinējiem pastāv arī īpaši ekoloģisks variants ar CNG piedziņu, pie strāvas pieslēdzamu hibrīdu varianti un pirmo reizi ŠKODA vēsturē dzinēji ar mild-hybrid tehnoloģiju. Apvienojumā ar 7 pakāpju DSG trīs cilindru 1.0 TSI jauda ir 81 kW (110 ZS), bet četru cilindru 1.5 TSI jauda ir 110 kW (150 ZS), kas izmanto 48 V dzensiksnas startera motoru un 48 V litija jonu akumulatoru. Tas ļauj ripot “tukšgaitā”ar pilnībā izslēgtu iekšdedzes dzinēju un vienlaikus atjaunot enerģiju bremzējot, tādējādi lādējot dzinēju ar elektrostrāvu. Tajā pašā laikā dzinējs var tikt iedarbināts klusāk un ar mazāku vibrāciju. Abi dzinēji ir pieejami arī apvienojumā ar 6 pakāpju manuālu pārnesumkārbu bez mild-hybrid tehnoloģiju. Pārnesumkārba, kas aprīkota ar 1.5 TSI dzinēju bija pilnībā no jauna izstrādāta, lai darbotos ar dzinēju, kas nodrošina lielu griezes momentu un tiek izmantota arī ar OCTAVIA dīzeļdzinējiem. 2.0 TSI ar jaudas versiju 140 kW (190 ZS) ir ekskluzīvi pieejams ar pilnpiedziņu un 7 pakāpju DSG. Visi TSI dzinēji ir aprīkoti ar benzīna daļiņu filtru.

Pie strāvas pieslēdzams hibrīds ar divām jaudas versijām

Sekojot ŠKODA pirmajam pie strāvas pieslēdzamajam hibrīdam ŠKODA SUPERB iV, Čehijas zīmols sāk piedāvāt arī OCTAVIA ar 1.4 TSI - un šāda OCTAVIA iV ir aprīkota arī ar elektromotoru - turklāt divās dažādās jaudas versijās. Tiek plānots portfelim pievienot arī modeli ar 150 kW (204 ZS) jaudas versiju, kā arī versiju ar 180 kW (245 ZS) jaudu. Abi varianti aprīkoti ar 6 pakāpju DSG.

Jaunās EVO paaudzes dīzeļdzinēji emitē par aptuveni 80 procentiem mazāk slāpekļa oksīdu

OCTAVIA kopumā trīs jaunie dīzeļdzinēji pieejami ar jaudas versijām no 85 kW (115 ZS) līdz 147 kW (200 ZS). Visiem TDI dzinējiem ir 2,0 litru darba tilpums, un tie ir izveidoti no jauna EVO dzinēju paaudzes ietvaros, tiem ir liels daudzums griezes momenta, un tie ir efektīvi un īpaši tīri. Papildu dīzeļa daļiņu filtram dzinēji ir aprīkoti ar jaunizstrādātu SCR izmešu gāzu apstrādes posmu. Izmantojot tā saucamo “dubulto dozēšanu”, AdBlue tiek īpašā veidā iesmidzināts divu vienam aiz otra novietotu SCR katalītisko pārveidotāju priekšā. Šāda metode un otrā katalītiskā pārveidotāja izmantošana samazina slāpekļa oksīda (NOx) izmešus par aptuveni 80 procentiem, salīdzinot ar katra dzinēja iepriekšējo paaudzi. Rezultātā EVO dzinēji nodrošina visus tehniskos priekšnoteikumus, kuri atbilst nākotnes Euro 6d izmešu standartam. Varianti ar 110 kW (150 ZS) un 147 kW (200 ZS) jaudu papildaprīkojumā ir pieejami ar visu riteņu piedziņu.

G-TEC: CNG tehnoloģijas

ŠKODA piedāvā ceturtās paaudzes OCTAVIA modeli G-TEC versijā, kas ir aprīkots ar īpaši ekoloģisko CNG dzinēju. Salīdzinot ar automašīnu, kas darbojas ar benzīnu, OCTAVIA G-TEC ir par 25 procentiem zemāks CO2 izmešu līmenis, kā arī ievērojami mazāks slāpekļa oksīdu (NOx) izmešu līmenis, turklāt tam nav sodrēju. 1.5 TSI dzinējam ir 96 kW (130 ZS) jauda, un tas ir speciāli veidots, lai darbotos ar CNG degvielu. Kopējā trīs CNG tvertņu ietilpība ir 17,7 kg. Ja nepieciešams, automašīna var izmantot arī 9 litru benzīna tvertni. Abi OCTAVIA G-TEC dizaina varianti ir pieejami ar 6 pakāpju manuālu un 7 pakāpju DSG transmisiju.

Trīs šasiju varianti un Dinamiskā šasijas kontrole

Bez standarta balstiekārtas ŠKODA OCTAVIA tiek piedāvāta arī ar vēl diviem papildu variantiem: ar par 15 mm zemāku sporta šasiju un Rough Road slikto ceļu balstiekārtu, kas ir par 15 mm augstāka. Papildaprīkojumā pieejamā Dinamiskā šasijas kontrole - kas nepārtraukti pielāgo balstiekārtas darbību un amortizāciju, nodrošina virkni dažādu profilu Braukšanas režīmu izvēles ietvaros. Ja automašīna ir aprīkota ar DCC, klīrenss ir nemainīgs pie strāvas pieslēdzama hibrīda piedziņas gadījumā, bet visām pārējām automašīnām tas ir par 10 mm zemāks.

SIMPLY CLEVER

Simply Clever: Gulēšanas pakete, ērta AdBlue uzpildes caurule un USB-C pieslēgvieta konsolē virs galvas

Saglabājot uzticību ŠKODA vadošajiem Simply Clever principiem, jaunā OCTAVIA tiek piedāvāta arī ar augstākā līmeņa funkcionalitāti. Vairāki zīmolam raksturīgi Simply Clever risinājumi padara ikdienas mobilitāti vienkāršāku vadītājam un visiem pasažieriem. Gulēšanas pakete, kurā iekļauti divi lielāki, ērtāki aizmugurejo sēdekļu galvas balsti un pleds, ir pirmo reizi pieejama OCTAVIA papildaprīkojumā. Universāla versijā pieejama uzlabota tīklu pakete, kas ļauj ērti izmantot bagāža nodalījumu, arī automātiski atbīdāmais bagāžas nodalījuma pārsegs ir jauns. Papildu vieta priekšmetu uzglabāšanai atrodama multifunkcionālā uzglabāšanas kabatā. Aizmugurējo durvju bērnu drošības slēdžus iespējams vadīt elektroniski, bet aizmugurējie pasažieri var izmantot arī divas viedtālruņu uzglabāšanas kabatas uz priekšējo sēdekļu atzveltnēm.

Priekšā pieejamas divas USB-C pieslēgvietas, un papildaprīkojumā arī divas aizmugurē, vēl papildaprīkojumā pieejama USB-C pieslēgvieta konsolē virs atpakaļskata spoguļa, kas ir jaunums šajā modelī. ŠKODA lietussarga nodalījums vadītāja durvīs ir zīmola klasika; taču tagad šajā nodalījumā ir pievienota vieta arī birstei no ŠKODA oriģinālo aksesuāru klāsta. Vējstikla šķidruma tvertnes vāciņā iestrādātā piltuve ir pieejama arī jaunajā OCTAVIA, bet papildaprīkojumā pieejamais piekabes āķis ir elektriski atslēdzams, nospiežot attiecīgo pogu bagāžas nodalījumā. Automašīna tagad pieejama arī ar jaunu, ērtu AdBlue šķidruma uzpildes cauruli, kas ļauj to uzpildīt arī izmantojot kravas automašīnu sūkņa pistoli.

Apskatiet, kā jaunā ŠKODA OCTAVIA ir iedvesmojusi trīs izcilus māksliniekus un pastiprinājusi viņu iztēli, kā rezultātā mākslas darbi tiek veidoti uz audekla, stikla un planšetdatoru displeja, ko viņi izveidoja Itālijas elpu aizraujošajā Toskānas ainavā.

VĒSTURE

2019. gada janvārī OCTAVIA svinēja 60 gadu jubileju kopš ražošanas sākuma. Pirmie šī leģendārā modeļa eksemplāri noripoja no ražošanas līnijas Mlada Boļeslavas rūpnīcā 1959. gada sākumā. 1990. gadu vidū izlaistās OCTAVIA automašīnas iemantoja populārās kompaktās klases automašīnas iezīmes. Kopš 1959. gada Čehijas autoražotājs saražojis vairāk nekā 6,5 miljonus OCTAVIA automašīnu. Dažu pēdējo gadu laikā visā pasaulē ir pārdotas aptuveni 400 000 trešās paaudzes pilnizmēra kompaktklases auto vienības, kas ir apmēram viena trešdaļa no kopējiem ŠKODA pārdošanas rezultātiem.

Šobrīd OCTAVIA ir vislabāk pārdotais modelis Čehijā, Austrijā, Šveicē, Somijā, Ungārijā, Polijā, Serbijā un Baltkrievijā. Vadošo lomu veiksmes stāstā spēlējusi COMBI versija: gandrīz divas trešdaļas visu OCTAVIA pircēju ir izvēlējušies šo virsbūves dizainu. OCTAVIA ir visvairāk pārdotais universālis Eiropā un populārākā importa automašīna Vācijā. Tāpēc ŠKODA AUTO vispirms atklās tieši jaunākā bestsellera varianta COMBI versiju; dažu tuvāko nedēļu laikā sekos arī hečbeks.

---

Jaunākās Ziņas